Misja Szkoły:
Osiągnięcie sukcesu jest nieodłącznie związane z podejmowaniem wysiłku.
Dobrą drogą do spełnienia marzeń jest codzienny trud i praca, zmaganie ze słabościami i pokonywanie ich, pokorne pochylenie głowy przed pięknem świata.
Droga przez cierpienie prowadzi do gwiazd. Dlatego warto podjąć wyzwania związane ze zdobywaniem wiedzy , warto szukać prawdy i dobra, próbować rozumieć siebie i innych ludzi.
Chcemy:
1. aby poznawanie świata było dla młodzieży radością,
2. aby zdobywanie wiedzy dawało satysfakcję,
3. aby szkoła pomogła rozwiązywać problemy dojrzewania,
4. aby młody człowiek został wyposażony w system uniwersalnych wartości,
5. aby w atmosferze bezpieczeństwa , wzajemnego szacunku przygotował się do dalszego życia,
6. aby wierzył, że realizacja marzeń jest możliwa.
Wizja Absolwenta:
Szkoła Podstawowa
klasy (0-III)
|
1. Kompetencje moralne:
- umie odróżnić dobro od zła
- chce i próbuje trzymać się najważniejszych wartości - dekalogu
- szanuje odmienność
- pomaga słabszym
- jest uczciwy
- pracowity
2. Cechy osobowości:
- zrównoważony (ma umiejętności związane z radzeniem sobie z nadpobudliwością)
- ma poczucie własnej wartości
- cechuje go wiara w możliwość sukcesu
- stawia sobie wysokie wymagania
- umie pokonywać trudności
3. Kompetencje społeczne:
- koleżeński
- uczynny
- zaradny
- zna zasady dobrego wychowania i stosuje je w relacjach z kolegami i dorosłymi
- ma świadomość istnienia autorytetów (rodzice, nauczyciele , kościół, naukowcy....) i szuka u nich odpowiedzi na istotne pytania
- umie rozsądnie zachować się w sytuacji konfliktowej
4. Kompetencje związane z uczeniem się :
- aktywny twórczo
- chce poznawać świat, zdobywać wiedzę
- chce i próbuje samodzielnie szukać informacji
- ma zainteresowania , z pomocą rodziców , nauczycieli i samodzielnie rozwija je
- chce czytać
- opanował wiedzę i umiejętności w stopniu wyższym niż określone w podstawie programowej
- ma świadomość swych umiejętności
- potrafi myśleć krytycznie i samokrytycznie
|
Szkoła Podstawowa
klasy (IV-VI)
|
1. Kompetencje moralne;
- uczciwość,
- odpowiedzialność,
- prawdomówność,
- „trzymanie się" podstawowych wartości - dekalogu,
- umiejętność wartościowania
- szacunek dla innych ludzi i ich odmienności.
2. Cechy osobowości;
- poczucie własnej wartości,
- wiara w możliwość sukcesu,
- stawianie sobie wysokich wymagań,
- umiejętność pokonywania trudności,
- ciekawość świata,
- niezależność intelektualna,
- świadomość własnych możliwości i ograniczeń.
3. Kompetencje społeczne;
- aktywność społeczna, koleżeńskość,
- uczynność,
- zaradność,
- znajomość i stosowanie zasad savoir - vivreu,
- szacunek dla autorytetów (rodzice, nauczyciele, kościół, przedstawiciele nauki),
- przyjazny stosunek do ludzi,
- tolerancja,
- otwartość,
- poczucie odpowiedzialności za siebie i kolegów,
- umiejętność współpracy,
- świadomość zagrożeń i umiejętność zachowań asertywnych,
- umiejętność obrony własnego stanowiska,
- odpowiedni do zdolności poziom wiedzy i umiejętności,
- wytrwałość w poszukiwaniu rozwiązań,
- elastyczność myślenia,
- umiejętność poszukiwania informacji w różnych źródłach,
- efektywne techniki uczenia się,
- umiejętność wykorzystania wiedzy w praktyce,
- ambicja,
- kreatywność.
5. Kompetencje obywatelskie;
- znajomość zasad działania demokratycznego państwa,
- przywiązanie do wartości patriotycznych,
- tolerancja wobec odmienności poglądów,
- poczucie związku ze szkołą,
- europejskość,
- silne poczucie tożsamości narodowej.
Nauczycie, dążąc do wykształcenia wyżej wymienionych cech absolwenta, wyposażą uczniów w wiedzę i umiejętności umożliwiające im - wszechstronny rozwój osobowy - który jest głównym celem wychowawczym naszej szkoły.
|