Misja Szkoły:

   

Osiągnięcie sukcesu jest nieodłącznie związane z podejmowaniem wysiłku.

Dobrą drogą do spełnienia marzeń jest codzienny trud i praca, zmaganie ze słabościami i pokonywanie ich, pokorne pochylenie głowy przed pięknem świata. 

Droga przez cierpienie prowadzi do gwiazd. Dlatego warto podjąć wyzwania związane ze zdobywaniem wiedzy , warto szukać prawdy i dobra, próbować rozumieć siebie i innych ludzi.

Chcemy:

1. aby poznawanie świata było dla młodzieży radością,

2. aby zdobywanie wiedzy dawało satysfakcję,

3. aby szkoła pomogła rozwiązywać problemy dojrzewania,

4. aby młody człowiek został wyposażony w system uniwersalnych wartości,

5. aby w atmosferze bezpieczeństwa , wzajemnego szacunku przygotował się do dalszego życia,

6. aby wierzył, że realizacja marzeń jest możliwa.

 

 

Wizja Absolwenta:

 

 

Szkoła Podstawowa

klasy (0-III)

 1. Kompetencje moralne:
  • umie odróżnić dobro od zła
  • chce i próbuje trzymać się najważniejszych wartości - dekalogu
  • szanuje odmienność
  • pomaga słabszym
  • jest uczciwy
  • pracowity

 2. Cechy osobowości:

  • zrównoważony (ma umiejętności związane z radzeniem sobie z nadpobudliwością)
  • ma poczucie własnej wartości
  • cechuje go wiara w możliwość sukcesu
  • stawia sobie wysokie wymagania
  • umie pokonywać trudności

 3. Kompetencje społeczne:

  • koleżeński
  • uczynny
  • zaradny
  • zna zasady dobrego wychowania i stosuje je w relacjach z kolegami i dorosłymi
  • ma świadomość istnienia autorytetów (rodzice, nauczyciele , kościół, naukowcy....) i szuka u nich odpowiedzi na istotne pytania
  • umie rozsądnie zachować się w sytuacji konfliktowej

 4. Kompetencje związane z uczeniem się :

  • aktywny twórczo
  • chce poznawać świat, zdobywać wiedzę
  • chce i próbuje samodzielnie szukać informacji
  • ma zainteresowania , z pomocą rodziców , nauczycieli i samodzielnie rozwija je
  • chce czytać
  • opanował wiedzę i umiejętności w stopniu wyższym niż określone w podstawie programowej
  • ma świadomość swych umiejętności
  • potrafi myśleć krytycznie i samokrytycznie 

Szkoła Podstawowa

klasy (IV-VI)

 1. Kompetencje moralne;
  • uczciwość,
  • odpowiedzialność,
  • prawdomówność,
  • „trzymanie się" podstawowych wartości - dekalogu,
  • umiejętność wartościowania
  • szacunek dla innych ludzi i ich odmienności.

 2. Cechy osobowości;

  • poczucie własnej wartości,
  • wiara w możliwość sukcesu,
  • stawianie sobie wysokich wymagań,
  • umiejętność pokonywania trudności,
  • ciekawość świata,
  • niezależność intelektualna,
  • świadomość własnych możliwości i ograniczeń.

 3. Kompetencje społeczne;

  • aktywność społeczna, koleżeńskość,
  • uczynność,
  • zaradność,
  • znajomość i stosowanie zasad savoir - vivreu,
  • szacunek dla autorytetów (rodzice, nauczyciele, kościół, przedstawiciele nauki),
  • przyjazny stosunek do ludzi,
  • tolerancja,
  • otwartość,
  • poczucie odpowiedzialności za siebie i kolegów,
  • umiejętność współpracy,
  • świadomość zagrożeń i umiejętność zachowań asertywnych,
  • umiejętność obrony własnego stanowiska,
  • odpowiedni do zdolności poziom wiedzy i umiejętności,
  • wytrwałość w poszukiwaniu rozwiązań,
  • elastyczność myślenia,
  • umiejętność poszukiwania informacji w różnych źródłach,
  • efektywne techniki uczenia się,
  • umiejętność wykorzystania wiedzy w praktyce, 
  • ambicja,
  • kreatywność.

 5. Kompetencje obywatelskie;

  • znajomość zasad działania demokratycznego państwa,
  • przywiązanie do wartości patriotycznych,
  • tolerancja wobec odmienności poglądów,
  • poczucie związku ze szkołą,
  • europejskość,
  • silne poczucie tożsamości narodowej.
Nauczycie, dążąc do wykształcenia wyżej wymienionych cech absolwenta, wyposażą uczniów w wiedzę i umiejętności umożliwiające im - wszechstronny rozwój osobowy - który jest głównym celem wychowawczym naszej szkoły. 
Gimnazjum

1. Kompetencje moralne:

  • uczciwość,
  • odpowiedzialność,
  • prawdomówność,
  • "trzymanie się" podstawowych wartości - dekalogu,
  • umiejętność wartościowania,
  • szacunek dla innych ludzi i ich odmienności. 

 2. Cechy osobowości:

  • poczucie własnej wartości,
  • wiara w możliwość sukcesu,
  • stawianie sobie wysokich wymagań,
  • umiejętność pokonywania trudności,
  • ciekawość świata,
  • niezależność intelektualna,
  • świadomość własnych możliwości i ograniczeń

 3. Kompetencje społeczne:

  • aktywność społeczna,
  • koleżeńskość,
  • uczynność,
  • zaradność,
  • znajomość i stosowanie zasad savoir - vivreu,
  • szacunek dla autorytetów (rodzice, nauczyciele, kościół, przedstawiciele nauki),
  • przyjazny stosunek do ludzi,
  • tolerancja,
  • otwartość,
  • poczucie odpowiedzialności za siebie i kolegów,
  • umiejętność współpracy,
  • świadomość zagrożeń i umiejętność zachowań asertywnych,
  • umiejętność obrony własnego stanowiska.

 4. Kompetencje związane z uczeniem się:

  • odpowiedni do zdolności poziom wiedzy i umiejętności,
  • kreatywność,
  • wytrwałość w poszukiwaniu rozwiązań,
  • postrzeganie problemów w wielu płaszczyznach,,
  • elastyczność myślenia,
  • efektywne techniki uczenia się,
  • umiejętność poszukiwania informacji w różnych źródłach,
  • umiejętność wykorzystania wiedzy w praktyce,
  • ambicja,
  • chęć dalszego zdobywania wiedzy.

 5. Kompetencje obywatelskie:

  • znajomość zasad działania demokratycznego państwa,
  • przywiązanie do wartości patriotycznych,
  • tolerancja wobec odmienności poglądów,
  • poczucie związku ze szkołą,
  • europejskość,
  • silne poczucie tożsamości narodowej.